onsdag 3 juni 2020

Semesterlängtet

Kollade i min kalender och tydligen ska jag börja min semester redan den 10 juli. Det är ju...snart? Typ om bara några veckor?

G-Ö-T-T. Tydligen har jag tagit till mig mina egna klagomål om hur tradigt det är att alltid ha sen semester. Det var ju inte ett år för tidigt om man säger så. Också gött att jag har valt att börja semestern på en fredag och börja jobba igen på en tisdag så man både börjar och slutar med korta veckor, en grej jag tänkt göra åtskilliga år p g a uppskattar enkel vardagslyx, men sen är den tanken tydligen som bortblåst när man sitter där med semesterschemat och ska kryssa i veckor och uppenbarligen bara klarar av att tänka i sjok om måndag till fredag.

Också lite skrämmande att jag har tänkt och genomfört alla (ok, två då) dessa smarta förändringar och sedan TOTALT glömt bort det. Men det är väl bättre att det är på det hållet än tvärtom, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar