torsdag 25 juni 2020

Jag vs Elgiganten: Michael Douglas' karaktär i Falling Down är inte långt borta nu

Jamen nu har det väl gått ett par veckor sedan jag senast surbloggade om Elgiganten? Verkar som att mitt tålamod går i 14-dagarsintervaller och sedan får jag nog och ringer deras kundtjänst. Sist fick vi ju efter många om och men ett erbjudande om en låneprodukt. Låneprodukten tycker man ju ungefär ska motsvara kvaliteten på det man köpt, men vad vi fick var något i stil med en handdammsugare fastsatt på ett skaft. Prisklass cirka 299 kronor och kapaciteten var ju därefter. Efter ett halvt rum fick den ställas på laddning, och då ska det tilläggas att vi inte direkt har kvadratmeter à la Buckingham Palace. Räknade ut att nu har Dyson varit borta i 7 veckor, och det är fan i mig inte okej när man har blivit utlovad att det skulle ta "1-2 veckor" och sedan hette det "2-3 veckor eftersom det är Corona". Sämst av allt: DE HÖR ALDRIG AV SIG. Jag skulle inte vara hälften så förbannad om de hade ringt och sagt att det här kommer tyvärr att ta 4 veckor på grund av ditten och datten, för då hade man ju åtminstone vetat det. Men det gör de ju inte, de säger bara att de "ska göra vad de kan för att skynda på ärendet". Vad de kan göra = uppenbarligen inte ett piss, för jag tror det här är femte gången jag ringer och får höra samma sak.

Igår fick jag först vänta i telefonkö i 16 minuter, vilket inte heller muntrade upp mitt redan irriterade känsloläge. Fick sedan prata med en av de lama medarbetarna på kundtjänst. De är så himla trevliga och förstående och håller med om allt när jag säger att jag tycker det här är för dåligt, men de kan ju inget göra. Den jag pratade med igår sa ungefär samma sak som alla andra, och när jag sedan började mitt utlägg kring hur lång tid det här har tagit utan att någon hört av sig så fick jag ännu ett "det kan ta lite extra tid för det är ju Corona", och då fick jag nog och sa att jag accepterar inte att någonting som jag blivit utlovad skulle ta 2-3 veckor INKLUSIVE Corona nu är uppe på 7 veckor and counting. Plus att låneprodukten inte på något sätt motsvarar det som jag köpt och är det rimligt att det ska ta typ 2 dagar att dammsuga ett hus på 100 kvadratmeter? Sa sedan att jag tyckte att de antingen ger mig en ny dammsugare, eller så ger de mig pengarna tillbaka och så kan jag köpa en ny dammsugare på någon annan vitvarukedja än Elgiganten och bad att få prata med en person som befinner sig i någon form av beslutsfattande position så att vi kan lösa det här.

Jaha, men då skulle det skapas ett nytt ärende kring detta i något annat system och så skulle "någon" kontakta mig "så fort som möjligt". Fick sedan ett mail där det stod att de hade skapat ett ärende och att det hade ärendenummer si och så, och har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen. JAMEN ELLER HUR? Har ju inte gjort annat än ringt deras djävla kundtjänst för att ventilera mina frågor (när får jag min dammsugare?) och funderingar (jag tycker det här är dåligt, vad har ni för policy, hur tycker ni att ni ska lösa detta, ge mig en enda anledning till att fortsätta vara kund på Elgiganten, osv) utan att få annat än god dag yxskaft tillbaka.


Jag, inom kort
 STAY TUNED för the spännande fortsättning.

1 kommentar:

  1. Jag får svår krupp av sånt här. Samtidigt tacksam att det inte är jag som väntar. Det är så sabla dåligt och klantigt skött.

    Markattan

    SvaraRadera