lördag 9 november 2019

VARNING FÖR STARKA BILDER

Har lite svårt att smälta den där "usch vad äckligt"-kommentaren från vårdcentralen. Har ju trots allt gått omkring med denna knöl i cirka åtta månader och under denna tid handhälsat på ÅTSKILLIGA människor utan att någon har flytt skrikande. Och man tycker ju att personer som arbetar i vården i allmänhet, och på en ghetto-vårdcentral som min i synnerhet, borde ha sett ett och annat?

Så här ser den alltså ut: 

Ursäkta bildkvalitén men det var av någon anledning skitsvårt att fotografera med vänster hand och tydligen måste jag då spreta med lillfingret som farmor i Downton Abbey. Jag lämnar nu öppet för fler "usch vad äckligt"-kommentarer, kanske även NÄTHAT? Tur jag bara har cirka tre läsare.   

2 kommentarer:

  1. Men hjälp! Nu måste jag tvätta ögonen med sprit omedelbart. Eller dricka den. Eller båda?
    Äsch, den där levde inte upp till hypen. Jag ser läskigare saker i spegeln varje morgon. Blir spännande att se vad de tänker göra åt den. Blodiglar? Åderlåtning? Ok, nu har jag visst overdoserat historiska romaner igen.
    DDT

    SvaraRadera
  2. Asch, ett kvickt snitt sa är den borta (tror och hoppas jag iaf). Jag har faktiskt opererat pa mig själv en gang, alldeles i onödan visade det sig. Hade haft dropp för en mindre operation och en ven i handen hade stängt sig (fick jag veta senare). Jag skar upp huden med ett rakblad för att fa ut blod/vätska. Det var dumt gjort sa doktorn, och fick mig att lova att aldrig göra det igen.

    Annika

    PS. Där jag bor är det obligatoriskt att ha en privat sjukförsäkring, eftersom sjukvard inte täcks av skattebetalarna. Bättre system än det svenska tycker jag. Hälsningar fran landet med laga skatter.

    SvaraRadera