torsdag 14 november 2019

Till stallet istället, v46 2019, pt1

I måndags var jag och red för första gången på två veckor. Först var det ju teori, fast då var jag ändå i Köpenhamn, och sedan var jag slut som artist veckan därpå. Kändes som två ÅR nästan. Hade Pojken och dagens tema var skänkelvikning. Inte vare sig hans eller min bästa gren, men vi kämpar på. Mycket till skänkelvikning blev det inte, antingen vek han bara halsen och gick rakt fram, eller så snubblade han på sina egna ben. Men resten kändes skitbra. Han var så fin i formen att jag skulle kunnat trava runt fyrkanten i dagar och år. Och i galoppen jobbade han på riktigt bra. Han är ju annars lite av en slacker som tycker att det räcker med en långsida i taget, men nu höll vi igång varv efter varv och det är minsann något visst med den där kallblodsgaloppen. Så dundrande och liksom mäktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar