söndag 17 november 2019

En söndag på HORNBACH

Somliga minns kanske att jag sedan en tid tillbaka (rätt länge faktiskt) har stört mig på ordningen i hallen. Eller snarare bristen på densamma. Sålde in idén att skaffa DEN ULTIMATA SUPERFÖRVARINGEN till min man och efter viss diskussion köpte han både den och att göra sig av med det där gamla antika bordet som någon avlägsen släkting till honom mödat ihop med två tomma händer någon gång på yngre stenåldern och som nu bara är en trist och överbelamrad avställningsyta för saker som man inte riktigt vet var man ska göra av i stunden. Gott så. Sedan dess har det väl av olika skäl egentligen inte hänt någonting och jag suckade rätt mycket inombords vid tanken på att kanske behöva åka till IKEA. Vi är kanske det enda paret i hela norra Europa som aldrig varit på IKEA tillsammans och jag ser gärna att det fortsätter att vara på det sättet. Hatar IKEA, eller åtminstone att behöva göra den där Golgatavandringen från ingång till kassa via tag-själv-lagret och knuffas och trängas bland cirka en miljon andra. Finns få saker som jag tycker är så deprimerande.

Men så hade min man varit på HORNBACH som nyligen öppnat i Ankeborg City och han kom hem och var helt till sig, för där fanns ju ta mig fan ALLT.  Inklusive garderober. Så idag tvingade han med mig dit så att vi skulle kunna kolla tillsammans. Det finns cirka en miljon saker som jag hellre skulle göra på en söndag, men man får ju offra sig. Särskilt om man vill att DEN ULTIMATA SUPERFÖRVARINGEN ska bli verklighet inom någorlunda överskådlig framtid. Blev dock inte så mycket klokare efter besöket, för det verkade som att man konstruerade sin egen lösning med något verktyg på någon himla sida där man i princip kunde välja nästan allting fritt utom storleken på skjutdörrarna. Så det ska vi väl ta oss en titt på så småningom. Såg sedan döfräna tapeter med djungelmönster och fick en idé om att tapetsera DEN ULTIMATA SUPERFÖRVARINGEN, eller i alla fall den kant/gavel som kommer att synas. Det bor kanske en liten Ernst i mig ändå? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar