tisdag 5 januari 2016

Makten och härligheten

Stretar på med MAKTEN och börjar tycka att jag har fått ihop det någorlunda. Fast då har jag kanske missförstått hela skiten, det hade inte förvånat mig det minsta. Men jag tycker i alla fall att jag har fått ihop en någorlunda sammanhängande text där ordet "makt" används ett antal gånger. Är det något jag har lärt mig i GRUNDKURS I PEDAGOGIK så är det att det alltid funkar att komma dragandes med Karl Marx i något sammanhang. Plus en massa andra trökgubbar då, men att Marx skulle vara så viktig var rätt otippat. Jag har fortfarande inte lärt mig ett piss om hur man lär ut någonting på bästa sätt, som jag trodde pedagogik handlade om, men jag vet numera en del om vad en massa gubbar har tyckt om rätt tråkiga saker. Aja. Nästa termin blir det kanske annorlunda? Nästa termin ska jag, förutom pedagogiken, läsa en annan distanskurs som heter "Djurhållning, inriktning på hästar och sällskapsdjur". Det är lite oklart vad jag ska göra med den här kunskapen, men det är ju EN LÄTT BÖRDA ATT BÄRA, som folk sa förr. Det kommer säkert från Marx det också.

Igår blev det klass 1-varning för snöfall, fast klass 1-varning känns det ju som att det utfärdas så fort det blåser eller snöar lite mer än bara lite. Här kom väl 5 centimeter eller så, fast det räcker ju när man är ute och skottar och svär. Såg små otäcka fotspår i snön från Katlas ytterdörr till brevlådan och tillbaka igen, så hon har väl varit ute och hämtat morgontidningen och ligger förmodligen och jäser med den i allsköns välmåga. Som sagt. Att man aldrig kan få vara glad. Nu tänker jag i alla fall att jag ska resa mig och gå och tillreda någon form av middag. Igår var jag på bibblan och hämtade boken "Mera vego" som jag hade beställt, tycker hela internet stämmer upp i lovsång kring den och "Vego vego" (som jag också har beställt, men som inte har kommit än), men jag blev lite besviken för nästan alla recept innehöll grejer som jag inte gillar och som jag bara skulle använda om det absolut inte fanns något annat att laga mat av. Till exempel: kokos, tofu, fänkål och svamp. Så nu blir det pastasås på resterna av tacofärsen, men den ska ju också gå åt. Sen kanske jag till och med tar ett glas vin på ren jävelskap, bara för att det är...öh, tisdag? och jag är ledig. Så får det kanske bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar