måndag 25 januari 2016

PLUSGRADERNA!

De är här nu, plusgraderna. Blev helt exalterad i morse när termometern stod på +2,1ºC och tyckte nästan att det hade blivit lite ljusare också? Fast det sista måste ha varit inbillning, för det börjar inte bli ljust på morgnarna när jag kör till jobbet förrän ett par veckor innan det är dags att ställa om till sommartid (och sen blir det mörkare igen, men det gör inte så mycket eftersom det är ljust på kvällarna), och dit är det ju ett tag till.
Blev nästan lite sur när jag kom till stan och såg att i princip all snö var borta. Stan har kommit så himla lindrigt undan den här vintern tycker jag. Hos oss i skuggan av Linderödsåsen har det dråsat ner decimetervis och i stan har det väl på sin höjd kommit några centimeter. Sammanlagt. Mesigt skulle jag vilja kalla det. Vi har alltså fortfarande ett tjockt vitt täcke som det känns som att det kommer att ta veckovis innan det försvinner. Men väderprognosen har sagt plusgrader hela veckan, så jag hoppas det hinner bli åtminstone fläckvis barmark innan det är dags för nästa period av Winter is coming, om det nu blir någon sådan. Hoppas inte.

Mvh Vinterhatare_68:a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar