söndag 23 februari 2014

Post parkeringsångest

För alla er (0,8 personer eller så) som undrar hur det gick med parkeringen och tandläkaren kan jag stolt meddela: bra och bra. Jag hittade en parkeringsplats ganska omgående, lite trixigt att komma in för det stod en Brontosaurus-SUV i rutan framför (var en liten ficka med två rutor efter varandra), men jag fick in the queen of Volvo med cirka fem centimeters marginal och var nöjd. Inga hål hos tandläkaren, när jag kom tillbaks hade SUV:en åkt och min mästerliga parkering framstod då mer eller mindre som ett hafsverk. Vilket Daniel, som råkat passera förbi under min bortovaro, också påpekade. "Dubbelparkering" var ett ord som användes flera gånger. WTF! Jaja, ingen såg det ju, eller för att vara korrekt: ingen som kan utdela parkeringsböter såg det, och det är ju det enda som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar