torsdag 20 februari 2014

Nu är glada julen slut, slut, slut

Jag blev inte förkyld. I alla fall inte sådär dyngförkyld när man hostar och nyser och snorar och det känns som att det sitter ett stort getingbo inuti huvudet. Jag är mer..."inte helt hundra", så att säga. Lite rosslig i halsen, lite täppt i näsan, lite ont i huvudet. Dock ej värre än att jag har jobbat som vanligt samt städat som en furie efter jobbet. Chockerade dessutom både mig själv och förmodligen grannarna också genom att idag, den 20 februari, plocka ner julsakerna i källaren. Nu består vårt "julpynt" bara av 3 st elektriska ljusstakar samt en sån där kyrka med belysning inuti som spelar "Stilla natt" om man vrider på en liten nyckel, och det lilla tycker jag känns rätt snålt att plocka ner redan vid tjugondedag Knut. Då är man ju fortfarande mitt i oxveckorna och behöver minsann allt ljus och mys man kan suga åt sig. Åtminstone jag. Men nu, en månad senare, så kan man faktiskt ana sig till att det har hänt något. Det är inte längre beckmörkt klockan halv fyra på eftermiddagen, och - halleluja - plusgraderna ligger runt fem stadiga dag ut och dag in och NÄSTAN all snö är borta. Då kan väl julgrejerna få ha gjort sitt för den här gången, kände jag. Sen läste jag på Facebook att det tydligen snöar rätt mycket ungefär överallt i landet utom här, så det var kanske för tidigt ändå. Men nu är det i alla fall gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar