lördag 1 februari 2014

Hungerspelen

Kokar potatis till potatismos. Kokar linser till någon smaskig linsröra som jag kommer att röra ihop på en höft och som kommer att inbegripa citron, créme fraiche, fetaost och rödlök. Har gjort sallad och ska strax gå ut i köket och steka kabanoss. Är bara så sinnessjukt hungrig att jag inte förstår hur jag ska klara mig i låt oss säga en kvart till. För några timmar sen gjorde jag ett lite smådrygt uttalande om att jag minsann inte behövde äta någon lagad lunch utan bara behövde "något litet, en macka eller nåt" eftersom jag (till skillnad från min man) äter en stadig frukost och därför inte blir lika hungrig. Det var jag inte heller, då. Nu ångrar jag detta uttalande. Kan väl säga att energimängden i den stadiga frukosten, "något litet, en macka eller nåt" plus en apelsin till eftermiddagsfikat inte var fullt ekvivalent med att pulsa i djup blötsnö i två timmar. Där försvann nog en och annan kalori mer än vad jag hade tänkt mig. Nu är jag svag. Måste. Släpa. Mig. Till. Kylskåpet. Nu. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar