söndag 3 mars 2013

Söndagskoma

Idag har det varit strålande solsken, blå himmel, PLUSGRADER. nästan så att man inte tror att det är sant efter den här djävulusiska vintern. Noterade att en granne hade nästan snöfritt på sin tomt. Så långt har det dock inte gått här eftersom vårt hus ligger lite på skuggsidan av...ja, jag vet inte vad, men det är i alla fall inte så soligt i trädgården. Vilket inte alls är så dåligt som man kan tro, eftersom jag dör värmedöden så fort temperaturen kryper upp mot tjugofem, och får eksem att vara i solen mer än ett par sekunder trots solskyddsfaktor en miljon. Men i alla fall. Snön ligger vit i trädgården, och man skulle lätt kunna snöra på sig ett par långfärdsskridskor och skrinna ner till brevlådan för att hämta tidningen eftersom hela uppfarten är täckt av tjock is. Häromkvällen när jag kom hem och skulle vända bilen på gårdsplanen så gick inte det utan hjulen stod bara och spann. Jag fick gå ut och strö ut aska under däcken för att ta mig någonstans överhuvudtaget. Har i och för sig aldrig hört talas om någon som halkbekämpar med vedaska, men jag hade ingen sand och man tager vad man haver. Det funkade hur som helst finfint, så nu vet ni det.

Nu är jag i alla fall svintrött och skulle nästan kunna gå och lägga mig NU, men får väl för skams skull sitta uppe och invänta Ponnyakuten. Oh happy days.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar