lördag 2 mars 2013

SKAMMEN

Har blivit påkommen med ett stavfel. Och då syftar jag inte på Vasaloppet, för även om jag ibland tror att jag nog hade tyckt det varit ganska kul att ta upp mina sisådär 35 år gamla längdskidåkningsmeriter så känns det ändå inte aktuellt att åka något himla Vasalopp. Nej, igår skrev jag helt slött "viltsvin" utan att ens reflektera över att det faktiskt heter "vildsvin". Fy, vilken skam. Nu har jag tydligen blivit en sån som stavar fel också. Kan det vara ett tidigt tecken på demens? Buhu. Kan man skylla på att man bor i Skåne och här pratar alla så himla grötigt?

Påbörjade MONS Kallentofts roman Den femte årstiden tidigare idag. Det första som hände var att Maria Murvall talade till mig från sida 1. Jag har tragglat med Maria Murvall och hennes våldtäktstrauma sida upp och sida ner i Midvinterblod och är faktiskt ganska utled på alla halvkvädna visor kring det. SJUNG UT FÖR BÖVELEN. Men i övrigt så. Malin har tydligen slutat dricka. Jag hade inte ens fattat att hon hade börjat. Så går det när man hoppar i kronologin.

Over & out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar