torsdag 12 juli 2012

STÖRIGT

För ett tag sedan köpte jag en kamera. I vanliga fall är jag sjukt petig när det köps kameror. Eller egentligen bryr jag mig inte ett dugg om finesser och pixlar och grejer, bara det är mycket zoom och liten närgräns. Nu blev jag så trött när min senaste kamera (16x optisk zoom, 1 cm närgräns) på något sätt fick en fet djävla smäll på objektivet och lade sig ner och dog att jag impulsköpte en billig fan med typ 10x optisk zoom och 10 cm närgräns. Dessutom har den världens minsta on/offknapp, JÄTTEMYCKET bläddrande i menyer för att växla till makroläge eller stänga av/sätta på blixten, den känns helt enkelt allmänt osympatisk. Den kommer naturligtvis inte att gå sönder förrän prinsessan Estelle kliver upp på tronen.

Däremot är jag helt oförmögen att hitta laddaren. Jag har använt den en gång, när kameran var ny, och sedan dess är den spårlöst försvunnen. Nu är batteriet nere på halvt. Är det mitt undermedvetna som viskar till mig här? Som säger: KÖP EN BÄTTRE KAMERA FÖR FAN? Jag bara undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar