onsdag 11 juli 2012

Somliga går med trasiga skor, andra har trasiga fötter redan från början

Sommaren är här, och med den blir jag och mina AquaSocks ett. Älskar nämligen att gå barfota, men gillar inte känslan av: vassa stenar, tallkotte i hålfoten, glasbit i hälen, metallspån på trampdynan. Med AquaSocks känns det exakt som att gå barfota, minus ontet som blir när man trampar på något av det ovanstående. ÄLSKAR AQUASOCKS!

Tyvärr finns det en och annan nackdel också. Typ att om man går väldigt länge, typ tvåtimmarspromenader varje dag, i sina AquaSocks så blir det en del friktion mot väl valda delar av fötterna. Särskilt om de, AquaSockorna, är blöta, och/eller det råkar komma in ett litet gruskorn innanför neoprenhöljet. Då blir det så småningom AquaSKAV och det känns väl ändå måttligt roligt.

Här kommer en bild på mina skinnflådda Kalle Ankafötter. Bilden gör inte plågan någon vidare rättvisa. Röda partier = AquaSKAV. Nu på alla tår utom den mellersta. Plåstret på vänster fot är till för en sprucken vattenblåsa på undersidan av foten. Jo, jag vet att det finns förnämliga skavsårsplåster, är nog något av en Compeed-expert faktiskt, men man vill ju ändå tro på luft och ljus som helande faktor.




2 kommentarer:

  1. Jamen där ser man. Välkommen till kärringknölarnas värld. Fast du slar faktiskt mig. Jag har bara en mindre pa högerfoten.

    Visst känns det skönt att vinna :) ?

    Annika

    SvaraRadera