måndag 9 juli 2012

Long time no seen

Oj, här var det dött på bloggfronten. Det beror delvis på att jag besökt en internetlös del av Småland, delvis på lättja. Jag har ju semester. Har dessutom TOPPENVÄDER. Varmt, men inte stekande sol jämt och ständigt (har ändå lyckats få ihop till både en saftig bondbränna samt soleksem och mer än så blir det inte), och regn på nätterna så man slipper hålla på och vattna och ha sig. Har gått ett antal mastodontlångpromenader utan strumpor så nu har jag två stora vattenblåsor under vänster fot, varav en som gör skitont. Det ska ju alltid vara nåt.

Idag besökte jag ett av mina smultronställen för att vittja skogen på det röda guldet. Plockade väl en dryg liter, sedan lämnade jag motvilligt kvar hur mycket som helst eftersom a. burken jag plockade i var full och b. jag var tvungen att åka hem för vi skulle åka till Lantmännen innan dom stängde. Lantmännen här i närheten är nämligen i första hand till för bönder och har därför öppet mellan 7-16. De har dessutom lunchstängt, oklart varför, för när vi var där idag så räknade jag till minst ett tiotal anställda så man tycker ju att det borde finnas utrymme för att äta i skift och ha öppet även mellan 12 och 13. Så här under sommaren är det dessutom tjockt med Österlenturister som ska Martin Timellfixa med sina sommarstugor, så det finns ju mängder av cash att håva in. Kan man ju tycka.

Här är i alla fall dagens skörd:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar