måndag 16 juli 2012

Dagens

För ett tag sedan såg jag Jamie Oliver göra något gott, av vilket jag bara minns bönor på burk, tomater och lite worchestershiresås av receptet, men det var ju förstås mer. Tänkte göra detta goda, men så fort man googlar på Jamie Oliver och recept får man fler träffar än om man googlar på porr. Improviserar istället. Lök, tomater, kikärter, ett halvt äpple och lite röda vinbär kokar ihop i en gryta. Nu ska jag tärna i lite överbliven squash som gömde sig bakom det där halva äpplet i kylskåpet.

Grävde även fram de första potatisarna ur landet. Två plantor räckte till ett kok. Tror det blir en förnämlig middag idag faktiskt.

EDIT: Det blev gott. Mixade kikärts-tomat-etc-röran med vitlök och turkisk youghurt. Åt nypotatisen ihop med ugnsstekt baconlindad kycklingfilé som jag fyllde med en överbliven grillad tysk korv av något slag som jag finhackade och blandade med hackad lök.  TO DIE FOR, som jag brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar