tisdag 10 juli 2012

Semester dag 15 eller nåt

Slappar i soffan. Just för stunden alltså, innan idag så har jag bakat bröd och varit i världsmetropolen Tollarp och handlat lite. Eller rätt mycket. Konsum här i byn är nog bra på alla sätt, men det är inte direkt där man storhandlar, utan då får man ta sig till någon form av centralort. Vilket jag alltså gjorde. Glömde lik förbannat att köpa vispgrädde, men jag får väl stödhandla här på Konsum då. Ska nämligen göra parfait av de jättemånga smultronen som jag plockade igår. Känner att jag gärna vill kunna slänga fram en egenhändigt tillverkad smultronparfait ur frysen om vi skulle få oväntat besök. Väntat besök går också bra. Alla måste smaka.

När man gör parfait så går det åt äggulor. Alltså måste man baka maränger också, för att äggvitorna inte ska förspillas. Slit och släp mest hela tiden. Men gott blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar