fredag 8 maj 2009

Jävla Jamie Oliver del 2

Igår var det dags att sätta Plan C i verket. Alltså vandrade Puppan och jag runt i Ankeborgs alla bokaffärer (= 2 st + Åhléns) för att hitta Boken där Jamie Olivers chokladtårta finns med. Ja, receptet alltså, det är förhoppningsvis inte så att det ligger en platt och möglig tårtbit mellan sidorna. Min djävulska plan var att Puppan, som har en mobiltelefon från detta årtusendet, snabbt skulle fotografera av receptet i smyg. Jag har nämligen lite svårt att föreställa mig att bokhandlarna skulle gilla att man liksom kopierar en sida utan att betala för sig, och det är nog lättare att vara diskret med en mobiltelefon än om jag skulle böka upp min jättekamera och börja zooma och greja.

Men den djävulska planen gick i stöpet, för det fanns inte fler Jamie Oliver-böcker i bokhandeln än på biblioteket. Nu har jag i och för sig inte kollat på typ Ica Maxi och såna ställen än, så jag har inte kastat in handduken. Skam den som ger sig och den som väntar på något gott väntar på Jamie Olivers chokladtårta. 

Men ändå. Hur svårt kan det vara? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar