tisdag 5 maj 2009

Eldarna kan vänta

Min pojkvän påstår att det visst förekommer mycket realistiska frätskador i Alien 2. Nu har jag dessutom kompletterings-googlat lite och fått reda på att en mycket viktig scen är bortklippt. Så nu måste jag till råga på allt SE OM eländet i director’s cut, för så här kan vi ju inte ha det. Jag trodde i och för sig att det var den vi såg, för den var ju lång som sju svåra rymdresor. Men det var tydligen bara den vanliga mainstream-versionen ändå.

Och inte nog med detta, sedan väntar trean och fyran. Och sedan måste man väl se Alien vs Predator också, fast den har jag faktiskt redan sett för längesen. Utan att ha sett vare sig Alien ELLER Predator, så det var ju tämligen bortkastat.

Det konstiga är att jag får välja film varannan gång, men det verkar alltid vara den andra gången. Jag vill se gubbfilm eller socialrealistiska filmer om strejker och arbetslöshet och misär. Alternativt Indiana Jones. Jag tycker det är synnerligen tunnsått på den fronten*. Hur gick detta till?

* Det kanske inte är ett helt och hållet objektivt uttalande, men vadå då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar