lördag 26 juni 2021

What's in it for me?

Satt och slöscrollade på Facebook, såg nån reklam för "en ny och revolutionerande tjänst" där orden "undvika den klassiska abonnemangsfällan" nämndes och man fick veta att man "bara betalade för de böcker man faktiskt läser". Jaha, nen det lät väl bra? Funderar till och från på att skaffa typ Nextory eller Bookbeat, men blir sen snål när jag tänker på summan av ens abonnemang, och eftersom den förnämliga uppfinningen BIBLIOTEK finns så nä, det får stanna vid Netflix och Spotify.

Gick ändå in och kollade på "det nya och revolutionerande" för jag tänkte att det kanske ändå var billigt. Men njae? 135 spänn för en e-bok tycker inte jag är nån röd prislapp direkt. Nu undrar jag vad den här "tjänsten" innebär, är det inte bara samma sak som att köpa en e- eller ljudbok på till exempel Bokus? Fattar ingenting, men det är ju inget ovanligt. 

Är i läs-stress för jag fick hem fyra böcker från bibblan i torsdags, samtliga på fjortondagarslån. Men det ska nog gå vägen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar