söndag 6 juni 2021

Den som kom på ordet "hönsmamma" har aldrig träffat Ulrika

Två kycklingar blev det från ett dussin Änglamarks-ägg från Coop. Det hände inget mer med de två ägg som jag lyste och tyckte såg befruktade ut så nu har jag plockat bort dom. Och dör SÖTDÖDEN varje gång jag går förbi, för Ulrika är en så duktig mamma som visar sina små runt och plockar mat från matskålen och släpper framför dom så att de ska äta. Och hon vaktar dom som en hök och är rätt så ilsk mot den som kommer för nära. Jag stack lite obetänksamt in handen för att ta vattenbehållaren som jag skulle fylla på, och Ulrika gick omedelbart till attack och jag fick smaka både på näbbar och klor. Ordet "hönsmamma" borde sannerligen uppgraderas så att det motsvarar dådkraften hos tiger och lejon istället för att beskriva någon sjåpig typ. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar