fredag 18 juni 2021

Ni kan kalla mig IT-tekniker nu

Har, med hjälp av videosamtal där en däääänsk IT-kille har dirigerat mig, kopplat om ett stort antal ledningar i vårt serverrum och numera har vi både internet och fungerande skrivare på jobbet. Så synd att det är fredag eftermiddag och dags att gå hem, jag blev nästan lite sugen på att börja jobba nu. Ligger sjukt mycket efter med allt eftersom hela veckan har varit otroligt ineffektiv på grund av ovan nämnda tekniska trassel. Har fått skriva ut sånt som måste skrivas ut på en skrivare som står i en annan byggnad, så det har varit väldigt mycket gå fram och tillbaka och hämta saker som en annan Ahasverus, a k a den vandrande juden som nekade Frälsaren vila under vägen till Golgata och därför blev dömd att ständigt vandra omkring och vänta på Hans återkomst. Men nästa vecka väntar nya möjligheter till stordåd. På jobbet dårå, jag antar att Ahasverus fortfarande får lunka på. 

Ska iväg och rida nu. Termometern står stadigt på 30 grader och det är inte ett moln så långt ögat kan nå. Ser INTE direkt fram mot detta om jag ska vara helt ärlig. Eller det hade faktiskt varit gött att bara skritta ut en runda i skogen. Vi får väl se hur det blir, hajdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar