tisdag 4 februari 2020

Till stallet istället, v 6 2020, pt1

Åkte till stallet, fick många kommentarer kring min nya skyddsväst. Många ville prova, många tyckte också den var både skön OCH snygg. En av mina ridkompisar kommenterade att hon tyckte jag såg "proper" ut. Det är nog ingen som någonsin har gjort tidigare så där ser man. I vanliga fall har jag på mig någon slafsig gammal jobbtröja* som är tre nummer för stor (har två exakt likadana som jag växlar mellan), men med Västen™ så kände jag att det visserligen funkade eftersom Västen™ är lite stretchig, men det kändes bylsigt och lite klumpigt och jobbtröjan stod ut som en liten volang under Västen™, vilket kanske ej är så smickrande för hållning och allmänt intryck, noterade jag när jag red förbi en spegel i fredags. Så igår bytte jag till en annan tröja i lite mer lagom storlek och vips såg jag då plötsligt "proper" ut. Men det är det jag säger, man ska sträva efter att hålla en extremt låg lägstanivå hela tiden för då blir det också extremt lätt att lyfta sig över den. Slut på tips från modecoachen/outfluencern.

Igår skulle vi rida bogen in. Bogen in är som öppna fast på fyra spår. Tror jag det var. Har inte så lätt för öppna och har definitivt problem med att kunna känna hur många spår hästen är på. Det här är också övningar som Pojken tycker är PISSJOBBIGA. Jag tycker också det, för det är så svårt att känna när det faktiskt blir rätt. Tyckte jag försökte göra likadant hela tiden och ibland blev det bogen in, ibland blev det öppna och ibland blev det ingenting alls. Men men. Man kan ju inte lyckas med allt. Är dock generellt nöjd med Pojken, han kändes lite knackig i början men lossnade sen och jobbade fantastiskt bra i galoppen. SÄRSKILT i vänster varv skulle jag säga, för det är ju hans svåra sida. Men till och med där fick vi till lite tempoväxlingar, vilket verkligen inte är hans starka sida. Det går att få honom att öka, men försöker man få honom att minska så blir det slängtrav innan man hinner tänka "Jan Brink". Men igår: riktigt bra arbete. Önskar bara att någon kunde ta sig tid att klippa honom (Pojken alltså, inte Jan Brink) för han har så mycket päls nu och svettas kopiösa mängder efter varje lektion.





*Jobbar på ett jobb där man får arbetskläder. Och riktlinjerna för hur dessa ska se ut har av olika skäl, till exempel namnbyte och ny logga, ändrats ett antal gånger under årens lopp och det här är då såna som inte längre uppfyller riktlinjerna. Så att ingen tror att jag är en TJUV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar