måndag 17 februari 2020

I'm in love

I lördags svepte vi iväg till Elgiganten och KÖPTE EN DYSON V11. Ursäkta versaler, men det var stort. Det hade varit fint om detta varit ett betalt samarbete, men efter att ha sett mitt kontoutdrag så kan jag garantera att det inte är det. Men alltså, det var som en dröm. I torsdags dammsög min man hallmattorna med vår gamla kassa dammsugare (och det är ändå en Bosch, så inte någon billig noname-skit) och när jag testade med Dyson så blev det som en sån där rand som det brukar bli i reklamfilmer när någon ska visa hur fantastisk och superdupermycketbättre deras produkt är jämfört med allt annat och som jag alltid har tänkt är fejk, men det här var ju onekligen något som utspelades framför mina egna ögon. Och den mängden SKIT som sögs upp och som man sedan kunde se i cyklonen var imponerande med tanke på att det ändå bara var två dagar sedan vi städade.

Älskar redan DYSON så som man bara kan älska en hushållsapparat som levererar (har samma känslor för min Ankarsrum hushållsassistent). Som igår till exempel. När kvällen kom så såg jag som vanligt att ojdå, nu har det kommit lite (eller rätt mycket) bös på hallmattan som det alltid gör när man har gått ut och in och upp och ner med vedkorgar och säckar med sågspån och med hundar som varit ute och smutsat ner sig, en vanlig helg helt enkelt. Ja, men då var det väl bara att greppa DYSON och ge mattan en avsugning och så fick man känslan av fräscht och nystädat på mindre än en minut. VAD GER NI MIG FÖR DET? Är så nöjd, så nöjd, så nöjd eftersom jag älskar känslan av fräscht och nystädat men hatar att dra fram dammsugaren OCH NU SLIPPER MAN DET EFTERSOM DEN REDAN STÅR FRAMME OCH DET UTAN ATT VARA DET MINSTA I VÄGEN.
För är det något jag hatar så är det när en (traditionell) dammsugare står framme, det är något av det mest irriterande jag vet för den tar ju upp en sån himla massa plats och var den än står så snubblar man förr eller senare på den. Plus att det ser så djävla tradigt ut och så länge dammsugaren står framme så får man ju inte direkt känslan av att man är klar med städningen. Klar med städningen = bästa känslan. Inte klar med städningen = tråkig sak som hänger över en och förtar ens välbefinnande.

Vi diskuterade om vi skulle börja säga saker som "nä, nu ska jag hem och Dyson:a" istället för att säga att man ska hem och städa, ungefär som att det finns folk som säger "Webra" istället för grilla för att markera att de har en Weber-grill. Fast jag tror att dom som skryter om märkesgrillar nog tillhör en kategori som har "billig städhjälp" snarare än "dyr dammsugare". Jaja, whatever. JAG ÄR SÅ NÖJD. Helvete vad det ska sugas nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar