måndag 10 februari 2020

En lista

Hittade en "söndagslista" hos Hanna, den snor jag såklart. ÄLSKAR LISTOR!

HAR DU?

Alkohol i kylen:
En öppnad bag in box med ekologiskt vitt vin. Har dock haft en "vit period" sen nyår-ish och planerar att fortsätta ha det ett tag till, så den lär väl stå där ett tag till.

Något husdjur:
Oh ja, tre hundar, nio hönor och, om jag har räknat rätt, tretton vaktlar.

Puder på dig:
Nej, det har jag nog inte haft sedan jag var tonåring.

Några framtidsplaner:
Inga såna där storstilade som att man ska resa jorden runt eller byta jobb, utan det är väl mer att få till en bättre balans i livet. Men det känns mer som ett ständigt pågående projekt.

Gymkort:
Nä, men en vedhög och en rejäl klyvyxa funkar lika bra.

Några MVG:n:
Ja, i kemi på Komvux och sedan i ekologi, floristik, geoteknik, mikrobiologi, miljörätt, rättskunskap, sjörestaurering, vattenbyggnad, vattenrening och våtmarksanläggning på högskolan. Rätt bra ändå för en ensamstående tvåbarnsmorsa om jag får säga det själv.

Något beroende:
Nej, det skulle jag nog inte säga att jag har.

VEM?

Avskyr du:
Vem, ska det inte vara "vilka"? Haha. Rätt många, faktiskt. Jamen alla maktfullkomliga gubbar i stil med Trump och Putin och Kim och varför inte Jimmy Åkesson, och så alla som röstar på dom (i Nordkorea har man kanske inte så mycket att välja på i och för sig) för att de är "missnöjda".

Längtar du mest efter:
Just nu: Jenny och min bror.

Stör du dig på:
Åh herregud, typ 95 % av mänskligheten. Men om man ska ta något lite mer generellt, så folk som har det otroligt bra och som liksom tar för givet att alla andra också har det lika bra och att alla andra också har samma möjligheter att lyckas, för själva har de minsann börjat med "två tomma händer" (och en rejäl slant på banken som de aldrig låtsas om).

VILKEN?

Tidning läser du:
Land, och så DN fredag-lördag-söndag men funderar på att sluta p g a dyrt och det står ändå mest om Stockholm, borde kanske åtminstone byta till Sydsvenskan eller något sånt. Hade egentligen helst velat ha den lokala blaskan, men den kommer inte ut på söndagar och på vardagarna kan jag läsa den gratis på jobbet. Sen läser jag en massa såna här tidningar som hör till olika medlemskap man har: Brukshunden, Häst & Ryttare, Taxen, Gårdshunden, Kulturhönsbladet, med mera. Och så Buffé och Mersmak. På jobbet: Arbetsliv, Kvalitetsmagasinet, Miljö & Utveckling.

Buss åker du oftast:
Skåneexpressen linje 3 och 4.

Dag fyller du år:
23 juli.

Årstid föredrar du:
Vår och höst.

VAD?

Gör du nu:
Sitter och slappar med hundarna framför kaminen, ska åka till stallet om en stund.

Gör dig till en bra människa:
Jag arbetar mycket ideellt i föreningslivet och försöker hjälpa folk i min omgivning med det jag kan bidra med. Försöker leva hållbart och cirkulärt så mycket det går. Försöker också tänka på att säga snälla saker och ge folk beröm även om det bara handlar om småsaker.

Gör dig till en dålig människa:
Jag är rätt långsint och har dåligt tålamod. Kör också för mycket bil för att vara en alltigenom god människa.

Vill du arbeta med:
Är rätt nöjd med att ha det som jag har det. Gillar att få vara den som organiserar och styr upp och ser till att saker blir gjorda.

Har du för storlek i skor:
38-39 beroende på modell. På gympaskor då, det är i princip det enda jag använder.

Läser du för bok:
Just nu: Institutet av Stephen King och Michelle Obamas självbiografi samt någon hästbok för att koppla av.

Ska du göra nu:
Ja, inte nu men snart: Åka till stallet och ta en dust med Pojken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar