måndag 28 oktober 2019

Massageproblem del 4634096

Känner mig SLETEN i kroppen och kom på att jamen herregud vad det var längesen jag var på massage. Har ju haft en förnämlig thailändska som tagit sig an mitt måndagsexemplar till kropp med stor entusiasm och järnhårda nypor. Till henne har jag gått cirka en gång i månaden, men senast var i somras och då var det inte hon utan en väninna som skötte ruljangsen medan min ursprungliga var i Thailand, och när jag skulle boka ny tid (vilket jag alltid gör samtidigt som jag är där) så ville väninnan inte ta på sig detta utan sa att jag skulle ringa. Ringa är ju cirka mitt värsta (däraf att jag alltid bokar på plats) och dagar och veckor gick utan att detta blev av, och ibland tänkte jag att visst fan, det borde man väl ta tag i, men sen var det aldrig läge. Men idag så tog jag tag i det, för i helgen har jag haft så himla mycket spänningshuvudvärk och skit. Men då var det såklart ingen som svarade. Hittade en hemsida från vilken jag kunde få fram en mailadress, skickade ett mail och förklarade mig öppen för förslag när det gällde tider. Fick till svar att hon, thailändskan, var i Thailand och väntade på visum, men att hon skulle höra av sig när hon var "available". Eh, det kan ju dröja hur länge som helst?
Fick börja mitt tröstlösa googlande efter thaimassage. Man vill ju inte gå till vem som helst hur som helst och jag har haft min beskärda del av bottennapp, tycker jag nog. Nu hittade jag dock ett ställe som låg på samma adress där min gamla favorit Stålnypan höll till. Har aldrig vare sig förr eller senare hittat något motstycke, men sen var det ju väldigt rörigt mot slutet och väldigt av och på och hit och dit och så vill man ju inte ha det. Nu var det bara adressen som stämde, i övrigt var det nytt namn och ny hemsida och kan för all del vara ny thailändska med, VAD VET JAG? Men det fanns i alla fall möjlighet att boka online, så nu har jag bokat in en tid i helgen. Kan väl behöva det efter min helvetesvecka i Köpenhamn. Det värsta som kan hända är väl att det inte blir något av det? Eller så blir jag styckmördad och nedgrävd i någons trädgård. Stay tuned for the spännande fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar