tisdag 8 oktober 2019

Till stallet istället, v 41 2019, pt 1

Blev ingen drop in-ridning i fredags för...nä, jag kände inte för det helt enkelt. Orkade inte ta mig till stallet och blev trött bara av tanken på att komma hem sent, vara dödstrött, äta, ställa klockan tidigt på lördagsmorgonen (OCH söndagsmorgonen) och gå och lägga sig och det var den helgen. Ångrade mig såklart lite sen, men då var det så dags.
Igår var jag dock rätt så pepp, men fy farao vad besviken jag blev då jag insåg att det var WORKING EQUITATION som stod på schemat. Förra gången vi gjorde det så skrev jag tydligen att det ändå var rätt kul och nyttigt för Pojken. Jaha, men nu har jag ändrat mig, jag tycker inte alls det är kul. Eller, det kan det säkert vara, men det kändes som att vi gjorde EXAKT samma övningar som för ett år sen, plus att man fick noll feedback. Framridningen var under all kritik, vi skrittade forever och sedan skulle vi trava och galoppera, "nu har ni fem minuter på er till detta" och när vi hade travat något varv så hette det "glöm inte skritten så att hästarna får pusta, och ni också ser det ut som, HAHAHA", och att det kom en massa lustiga kommentarer i stil med "WE handlar om gas och broms, inte att hästarna ska kröka på nacken" (eh, målet med all ridning är väl att hästen ska gå i rätt form, även om "kröka på nacken" inte är sättet jag hade definierat det på). Sen skulle vi galoppera, men bara på långsidorna "för nu måste hästarna börja tänka framåt" (ska de inte alltid göra det?) och sen fick man bannor för att man sekunden efteråt skrittade på spåret fastän det var hon som inte hade sagt att vi skulle börja. NÄE, kände jag om detta och längtade nästan efter att lektionen skulle ta slut. Det enda roliga som hände var att Pojken av någon anledning blev jättesur på en tunna och kickade efter den. Det kom väldigt oväntat för han brukar liksom inte reagera på något i omgivningarna, och plötsligt hängde jag på trekvart över halsen, men det gick ju att kravla sig tillbaka utan större vedermödor. Annars blev han väldigt fin i formen mot slutet av lektionen, så det var väl det enda som kändes bra. Hoppas någon har tid att klippa honom snart, för han har börjat sätta världens vinterpäls och vägen till den formen gick inte av sig själv om man säger så. Aja, bara att ta nya friska tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar