torsdag 5 september 2019

Universum ville kanske säga mig något?

Sitter och jobbar med statistik och ska ta fram data ur vårt affärssystem. Då fungerar plötsligt inte snabbkommandot för filterfunktion längre. NÄHÄ. Ska jag, the queen of snabbkommandon, behöva klicka på en symbol på en menyrad som nån djävla nybörjare? Ja, tydligen. Gör det, får fram filterfunktionen, ska skriva in mitt sökkriterium. Då går det plötsligt inte att skriva in någonting i sökfältet. NÄHÄ. Testar att skriva i ett worddokument som jag också har öppet, det funkar. Ser att lampan vid batterisymbolen på mitt trådlösa tangentbord blinkar och funderar på om jag ens någonsin har bytt batteri i det? Visserligen tycker man att om ett svagt batteri var problemet så skulle det ju inte funka att skriva i Word heller, men affärssystemet kanske kräver extra kraft av tangentbordet eller nåt, INTE VET JAG? Testar att byta batteri. Lampan slutar blinka, men det funkar fortfarande inte att skriva något i sökfälten. NÄHÄ. Testar att starta om affärssystemet, ingen skillnad där. NÄHÄ. Är det inte meningen att jag ska få klart min rapport? Betyder det att jag får gå och fika nu? Sluta tidigt? Ta ledigt resten av veckan? Jag ser många möjligheter här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar