söndag 7 januari 2018

Lilla vinterdeppen

Sitter med fötterna på bordet och minideppar för att min episkt långa julledighet - har varit ledig sedan den 15 december - NU HAR TAGIT SLUT. Eller ja, det är ju några skälvande timmar kvar, men sen är det jag som ställer klockan på 04.15 och ger mig in i grottekvarnen igen. Känner mig inte jättepepp i detta nu över att behöva börja harva mig genom oxveckorna när det känns som att det inte var mer än några dagar sen jag stängde ner jobbdatorn och önskade alla god jul och gott nytt år, men eftersom jag varit ledig så helvetes länge så får jag väl inte gnälla. Fast det gör jag ju ändå. Kallt har det blivit också, och precis i detta nu gick blixtlåset på min vinterjacka (jättevarm, skön och med extremt många bra fickor) som jag ägt sedan 2007 sönder och jag fick byta till min nödjacka som inte alls är lika varm, skön och som har dåliga fickor. Buhu. Ska väl egentligen inte gnälla över det heller, för det har ju i princip varit plusgrader ända fram till nu och längre norrut i landet ligger ju snön vit över taken och så är ju stormen Cora på väg och jag har ju ändå en reservjacka och min man kan och ska förhoppningsvis byta blixtlåset i jackan i veckan som kommer. Kunde ju ha varit betydligt värre här, men nu är det här en deppdag och då får man gnälla även om andra har det värre.

Aja. Imorgon börjar ju även ridningen, så det finns ju ändå något att se fram mot. Ska ju börja i ny grupp (igen), hoppas alla är trevliga och att ingen vill ha Bulldozern.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar