tisdag 24 oktober 2017

Bygga hönshus - an epic movie, part 9

Har ju varit på boot camp hela helgen, så min insats i hönshusbygget har varit obefintlig. Nu har jag dessutom varit tvungen att jobba röviga kontorstider i några dagar. STÅR INTE UT med detta. För det första vaknar jag ändå min vanliga tid. Sen vaknar jag av att min mans väckarklocka ringer. Sen vaknar jag av att han går ut med hundarna. Sen vaknar jag av att han kommer tillbaks med hundarna. Sen vaknar jag av att Remus kommer på att matte ligger kvar i sängen, vilket innebär att han kommer tassande och kräver att få bli upplyft och krypa ner under täcket. Sen vaknar jag av att min man går till jobbet. Sen vaknar jag av att min egen väckarklocka ringer. Ja, ni fattar. Inte mycket till sovmorgon här inte, och sen jobbar man som ett as och när man kommer hem är det typ redan kväll. Så djävla värdelöst om ni frågar mig.

Aja, i alla fall. Min man har gjort tappra insatser mellan maratonregnskurarna och nästan spikat upp alla fasadbräder på ena gaveln. Det börjar likna hönshus, banne mig.

1 kommentar:

  1. Wow. Era höns kommer ju att bo nästan oförskämt fint. Det ser ju hur gulligt ut som helst.

    SvaraRadera