söndag 16 juli 2017

Falsterbo!

Sitter och göttar mig framför sändningarna i Falsterbo. Heder till SVT som sänder direkt, fast sen kan jag ändå tycka att det är lite snålt att BARA sända de största och maffigaste klasserna. Finns ju så himla mycket mer! Ett och annat kval är ju heller aldrig fel, så kul att följa ekipagens väg till finalerna. Men man får såklart ändå vara glad för att det går i rätt riktning. Och direktsändning är ju en helt annan grej än att se ett ihopklippt reportage där bara de felfria är med. Och så HIMLA roligt att de ändå sände nästan tre timmar dressyr direkt, det brukar ju i bästa fall bara knökas in något litet referat i skymundan. Okej att hoppningen är mer av en publiksport, men vi är väl ändå en hel del människor som uppskattar ett dressyrprogram, kan jag ju tycka. Gillade också det här att man kunde se domarnas bedömning i realtid, jättespännande! Och faktiskt kul att få se ett program för en gångs skull och inte bara kür. Visst är det något särskilt med küren, men ett fast program är ju något helt annat. Ja, så jag är ju såklart nöjd med utvecklingen. Nu hoppas jag på FET-BEVAKNING från EM. Hör ni det, SVT.

Fast nu är det hoppning. I regn. Det är bara för att inte jag är där. Är ej ledsen, för det är visserligen speciellt att vara på plats, men man ser ju bara den lilla bit av banan som råkar vara framför där man sitter. Hemma i tv-soffan får man en helt annan överblick och får allting förklarat av Lotta Björe. Gillar verkligen henne som expertkommentator, tycker hon berättar på ett bra sätt så att alla förstår och sen har hon mycket saftigt skvaller att bidra med. Undrar hur hennes Falsterbovecka ser ut, för jag tycker hon säger "jag pratade med xx förut och då sa hen att..." om nästan VARENDA ryttare. Hon måste ju vara ett fullblodsproffs på att mingla och snappa upp information.

Nä, nu har jag inte tid med internet mer, nu ska jag fokusera. Tjoflöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar