söndag 25 december 2016

URD!

Nu ska det bli storm också! URD heter denna. Är himla glad över att vi låtit fälla fyra stora träd på tomten, bara för det kommer väl något av de träd som vi tyckte INTE var "i riskzonen" att drösa ner på något olämpligt ställe. Typ över huset, men jag har i alla fall betalt hemförsäkringen från IF, så det ska väl ordna sig då om man får tro reklamen. I annat fall är ett bittert blogginlägg eller två att vänta.

Jag gillar inte stormar. Jag växte upp på landet, där blev det strömavbrott vid minsta vindpust eftersom alla elledningar gick ovan jord. Eller så slog åskan ner och så blev det strömavbrott på grund av det, eller så var det åska i luften och då var man ändå tvungen att dra ur alla sladdar för säkerhets skull. Är således inte helt handlingsförlamad när det kommer till att klara sig utan ström, men det är BORING. Speciellt på vintern när det är mörkt och kallt. Har förstås batterilampor och batteriradio och tändstickor och en miljon värmeljus och vedkaminer med kokplatta och dunkar med extravatten, så vi sitter ju verkligen inte i sjön, men ändå. Stormar är inte min melodi alls. Urd kan hemskt gärna få passera obemärkt förbi, det har jag inget alls emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar