torsdag 22 december 2016

Bloggutmaning - Mitt liv som PROFFSBLOGGARE

Om ni (alla mina cirka 3½ läsare) tycker att det varit tyst här i bloggen så beror det på Bloggutmaningen Från Helvetet som Mirre levererade:  Du ska låtsas att du är en jätteytlig proffsbloggare för en dag. Hur ser ett av dina typiska blogginlägg ut då?

Jamen LÄÄÄÄÄÄTT, tänkte jag en sekund innan jag körde fast så det visslade om det. Är väl därför jag aldrig någonsin har drömt om en skådespelarkarriär, tydligen är det omöjligt för mig att "gå in i en karaktär". Jag trodde det skulle vara plättlätt att låtsas vara en sån där urlöjlig personlig reklambloggare som jag läser med viss regelbundenhet av en enda anledning, och det är för att få reta mig på fenomenet i allmänhet och människorna bakom bloggarna i synnerhet.  Men att själv låtsas som att jag var En Sån Där? Det var fan i mig inte det lättaste!

MEN DET SOM INTE DÖDAR HÄRDAR, som det heter, så här kommer ett typiskt blogginlägg från LIVSSTILSBLOGGAREN ANNA:


Morron finisar! Dagen började med att jag  tog en lååååång skön sovmorgon i min underbara Hästens säng (som ni av en ren händelse råkar hitta till extrapris HÄR). Min man hade passat på att fixa en härlig frukost åt oss under tiden som jag sov ut efter gårdagens härliga bloggmingel med alla coola personer som jag lärt känna via min blogg! Så det var verkligen en toppenkväll på alla sätt. Sen var det jättehärligt att bara få tassa upp och sätta sig vid ett dukat frukostbord. Jag tycker verkligen att man ska prioritera att sitta tillsammans och njuta av frukosten istället för att bara stressa iväg till jobbet som alla andra gör! Speciellt nu när det snart är jul är det ju extra viktigt att bara få rå om varandra!

En helt vanlig vardagsfrukost, framdukad av min älskade man!
 

Efter frukosten så fick jag ett ryck och möblerade om. Tyckte inte att vår nya soffa kom riktigt till sin rätt där den stod innan, och passade även på att hänga upp mina nyköpta gardiner och lite andra accessoarer som jag fyndat HÄR och HÄR och HÄR och HÄR och HÄR och HÄR och HÄR och HÄR och HÄR. Älskar vårt underbara hem, men det finns ju alltid saker som kan förbättras, eller vad tycker ni?

Före


Efter
Visst blev det en fantastisk skillnad? Tycker det blev mycket mer hemtrevligt och ombonat! Sen bjöd min underbara man på lunch! Så himla romantiskt av honom. Tycker det är underbart att vi, trots att vi jobbar sååå hårt båda 2, verkligen försöker ta oss tid att göra "det där lilla extra" i vardagen! Jag tror det är viktigt för relationen!

Dagens härliga lunch!
Efter den underbart goda lunchen så satte jag mig ner för att svara på era härliga kommentarer och mail! Det ger verkligen sååååå mycket att ha kontakt med mina läsare, ni är bara bäst allihop! Det är många som har mailat och undrar hur mitt lilla hemmakontor ser ut! Måste erkänna en sak...det är verkligen ett "dåligt samvete" ibland! Det blir så lätt att saker samlas på hög där, men jag vill vara ärlig mot mina läsare och visa upp hur det ser ut i verkligheten. Jag jobbar hårt med bloggen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, och då kan man inte alltid ha perfekt ordning överallt!  

Mitt jättestökiga kontor, hihi!

 
Efter ett par timmars mailsvarande så var det dags för en liten joggingrunda och ett tufft träningspass på gymmet. Jag har blivit erbjuden att prova en ny kollektion träningskläder från RÖVHATT COLLECTION, och de är bara såååååå sköna! De passar verkligen till all sorts träning! Ni hittar dom HÄR.  

När jag kom hem så överraskade min underbara älskade man mig med att ha bjudit in några av våra härliga vänner på middag som han själv hade lagat! Han är verkligen sååååååå duktig! Och vi har världens bästa vänner! <3 <3 <3 Det blev många härliga skratt innan det var dags att avrunda kvällen och krypa ner i sin härliga Hästens säng!

Några av våra underbara vänner!
Imorgon väntar ännu en underbar dag! Ha det bäst, finisar!!!




1 kommentar: