måndag 5 december 2016

När George Lucas började samarbeta med fackföreningsrörelsen

Fick två biocheckar av mitt fackförbund Unionen, som tack för att jag är förtroendevald, vilket jag tycker känns som en lite märklig formulering men jag förstår ju andemeningen och tanken är god och dessutom var det väldigt trevligt att öppna ett kuvert som man trodde innehöll något trökigt cirkulär och så var det film!
Igår satt vi och pratade om att vi skulle gå och se filmen Fantastiska vidunder och hur man hittar dem, för den verkar vara i vår smak och min man hade snappat upp att den gick på Ankeborgs bio i detta nu. Så jag gick in på SF:s sida i telefonen och kollade och jodå, det gjorde den. Men allting är ju så smått och pyttigt i telefonen att jag bestämde mig för att gå in och boka via datorn istället så att det säkert blev rätt. Så det gjorde jag. Sen tog det ju lite tid för den här stenåldersmänniskan att fippla in numren på de här biocheckarna så att det skulle bli graaatis, men jag lyckades till slut. Och så kom ett mail med en bekräftelse på två biljetter till - Rouge One - A Star Wars Story. Eh, JAHA? Fattar inte och orkar inte ens spekulera i hur detta gick till, men misstänker en stark och foliehattsrelaterad komplott av något slag. Nu hade vi förvisso tänkt se Star Warsfilmen ÄNDÅ, men kanske att man kan få bestämma sånt själv? Tydligen inte. Aja, nu blir det i alla fall bio både den här och nästa vecka och det gör ju inte direkt ont. Film ÄR bäst på bio, åtminstone om folk låter bli att bete sig som as. Eller tror att de sitter hemma i tv-soffan, som när vi såg den förra Star Warsfilmen. Bio kan verkligen kicka igång hatet mot hela mänskligheten. Men nu ska jag inte ta ut någon ilska i förväg utan återkommer väl med något beskt blogginlägg efteråt, 2000-talets sätt att hantera vrede. Joråsåatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar