fredag 30 december 2016

Bloggutmaning: Summering av 2016

Dags att ta itu med Mirres nästa bloggutmaning, som lyder som följer:

1. Roligaste händelsen under året.
2. Bästa köpet under året.
3. Bästa kulturupplevelsen under året.
4. Sämsta personliga händelsen.
5. Beskriv 2016 med 3 ord.

Jaha, det var ju easy as a small pancake. Eller? Håll i hatten, för här kommer mina svar:

1. Roligaste händelsen var nog de gånger som jag tävlat lydnad och bruks med Hilding och fått 9 eller 9,5 på linförighet eller fritt följ, som är de absolut svåraste momenten. Roligt för att ingen förväntar sig det av en tax, roligt för att jag rätt länge sa om Hilding att "honom kommer jag nog bara att tävla agility med, för något lydnadsämne är han ju inte". Det var då det.

Resultat från en av Hildings tävlingar. SÅ NÖJD!

2. Mitt bästa köp var en värmedyna för nacke och axlar som jag köpte på extrapris på Kjell & Company. Har ofta ont och är spänd i musklerna och då är det skönt med värme, men en vanlig fyrkantig värmedyna ligger ju inte kvar. Den här känns som en stor varm härlig kompiskram om axlarna. Synd att den inte är trådlös, då skulle jag gå omkring med en sån på mig jämt:

Bilden är snodd från Kjell & Company,
men det kan de väl bjussa på eftersom
jag gör gratis reklam här?
  3. Bästa kulturupplevelsen...hm, det regnar ju inte precis av kulturupplevelser i mitt liv. Har inte varit på en enda liten ynka konsert, inga konstutställningar och ett par biobesök öppnar ju inte precis upp dörrarna till kulturelitens högborg. Jag får dra till med SKAM, denna helt fantastiska tv-serie. Tv, det är väl kultur...väl? Känns inte som att jag kommer att få någon kompisförfrågan från Björn Ranelid eller inbjudan till Svenska Akademien sådär i rappet.

Bästa kulturupplevelsen. Bästa uttrycket?

4. Sämsta personliga händelsen var att min pappa dog, rätt så oväntat även om han fyllt 80. Men han var ingen gammal skröplig åldring utan pigg och alert och med många år kvar att leva, trodde vi alla. Sen fick han en tumör och dog, bara sådär. Det var ju rätt så B om jag får säga vad jag tycker. Men sådär är det ju jämt. Snälla människor får "flytta hem" (som det hette i söndagsskolan) i förtid medan de onda får leva i evighet. Finns ej någon rättvisa kring detta, tyvärr.  


Min fader konungen i sin krafts dagar.
Det här är en bild från lokaltidningen som gjorde något
reportage om skidverksamheten i den lokala idrottsföreningen,
där han var aktiv i många år.
5. Jag summerar 2016 med de tre orden: Kan Bli Bättre. Tycker att 2016 har varit ett rätt rövigt år även utan ovan nämnda dödsfall. Mycket jobb, mycket stress, mycket tjafs hit och dit. Så ska det inte vara. Hoppas 2017 levererar bättre. HAPPY NEW YEAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar