torsdag 21 april 2016

Loke Nyberg - ett låttips för den som inte har bråttom

Igår roade jag mig med att lyssna igenom "Veckans Tips"-låtlistan som jag antar att Spotify sätter ihop lite löst baserat på vad man brukar lyssna på. Eftersom min musiksmak är rätt spretig så kan det bli rätt roliga listor. Igår gav Spotify mig Loke Nyberg.
Jag gillar episka låtar (episk betyder alltså "berättande" och är inte en synonym till "skithäftigt" som dagens fräna ungdom tycks tro) och här fick jag väl mitt lystmäte tillfredsställt när Flykten från Sverige visade sig uppgå till hela 13 minuter. Och där satt jag med mitt korsord och lyssnade lite förstrött med ett halvt öra de första minuterna. Men sedan sjönk pennan långsamt ner och jag blev sittande med jag svär, stor klump i halsen och tårar i ögonen (jajaja, säg hej till hormonerna, men den som lyssnar på texten och inte blir berörd på något sätt kan fan i mig inte ha något hjärta i kroppen).

ENJOY, som v i säger:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar