onsdag 27 april 2016

Denna dagen ett liv

Bestämde mig för en pluggfri kväll eftersom jag känner mig lite på gränsen till utarbetad. Då skulle man ju kunna tro att jag skulle slappa och ta det lugnt, titta på tv eller bara läsa något lustfyllt eller så. Det här har jag hittills gjort:
1. Fyllt och tömt diskmaskinen, a neverending story. Helt djävla ofattbart att två personer kan generera så mycket disk?
2. Städat badrummet. Mitt vanliga onsdagsnöje, se Mitt bästa städtips.
3. Läst ut den tråkigaste boken i världshistorien ("Lärande" av nån himla dansk som skriver otroligt omständligt och invecklat och, ja, tråkigt helt enkelt). Nu skulle jag ju inte plugga, men jag trodde att jag bara hade sisådär 30 sidor kvar och att det skulle gå i ett litet nafs och så skulle jag vara av med den sen. Älskar att "vara av med" tråkiga saker. Det var bara det att det väl snarare var 130 än 30 sidor. Två gånger vaknade jag av att jag snarkade. På riktigt. Nu kommer jag aldrig att kunna somna ikväll bara för det.
4. Korrekturläst och skrivit input på en hemtenta. Ej min egen, vilket jag kanske borde ha gjort istället. Man är väl lite snäll ändå? 
5. Sorterat en massa papper och tidningar och annat bös. 

Men nu blir det Springfloden på Svt Play.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar