fredag 29 april 2016

Är sugen på: Ett liv

Jag är ruskigt skoltrött ska ni veta. Har mest av allt lust att skolka och smita iväg någonstans och röka sådär tufft som bara en fjortonåring kan. Haha, skojar bara. Jag slutade röka 1994 och är fortfarande glad för det varenda gång jag ser någon tända en cigg, och det känns inte rimligt att försöka passera som fjortonåring när man är på sitt fyrtioåttonde. Det känns ju dessutom rätt obefogat att skolka från något som både är självvalt och frivilligt, men det är i alla fall så jag känner nu. Är o-u-t-s-ä-g-l-i-g-t trött på distansstudier i allmänhet och GRUNDKURS I PEDAGOGIK i synnerhet, men det är väl bara att bita ihop och köra ända in i kaklet. I helgen ska jag spåna ihop "en pedagogisk situation" som jag "vill studera ur ett forskningsperspektiv". Tror det behövs rejäla mängder VIN för att åstadkomma detta, men det ska väl låta sig göras. Så: IN I DIMMAN NURÅ. När detta är över ska jag 1. skaffa ett liv 2. blogga om något roligare.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar