söndag 10 april 2016

And the sun has been shining all the day

Sliter och släpar med mina distansstudier som jag just nu tycker har kört ihop sig, tar orimligt lång tid och JAG ÄR JU ALDRIG LEDIG FÖRFAN. Sen räknade jag ihop poängen på mina kurser de här terminerna, då var det totalt 60 hp. Men alltså, det är ju liksom heltid? Hur gick detta till? Jag jobbar redan heltid med, vad det känns som just nu, extra allt. Och trodde jag pluggade "lite på deltid", men det var det tydligen inte dårå. Tur man är ingenjör och kan det här med att räkna. Hahaha.

Och så är det OS-kval i handboll den här helgen! Nervpirrande Sverige-Slovenien igår där Sverige vann med uddamål men det var inte mycket med det, för de hade behövt dänga slovenerna med minst två för att de, slovenerna, INTE skulle gå vidare. Nu gjorde de det, trots att de förlorade. Å andra sidan kan Sverige tydligen förlora med ett eller till och med två mål mot Spanien idag och ändå ta sig till OS genom någon mystisk målskillnadsberäkning som jag inte fattar. Just nu (i halvtid) ligger de under med 12-11 så det kan ju behövas lite marginaler. Källman var arg i pausen och talade i upprörda ordalag om att det "är inte dom som är bra, det är vi som är dåliga", inte alls den diplomatiske och mediatränade snälling som han ger sken av att vara annars. Hoppas det inte blir sura miner i omklädningsrummet utan att de samlar ihop sig och börjar leverera. Ett mål är ingenting, i handboll kan allting hända. Men nervöst är det. Tänk om det blir OS utan Sveriges herrlandslag? Damerna är ju tack och lov redan klara även om det i vanlig ordning talas tyst om det i media så att det verkar mindre intressant.

Nä, nu börjar andra halvlek så nu måste jag fokusera. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar