onsdag 9 september 2015

Mitt liv på distans

I våras var det av olika anledningar rätt svajigt på jobbet och då anmälde jag mig till några distanskurser på högskolan för att ha en plan B ifall allt skulle gå rent åt helvete. Nu gjorde det inte det, men jag tänkte att man kan ju plugga lite ändå för skojs skull. Så nu gör jag det. Ena kursen är om djurskyddslagstiftning och det är ju spännande. Har hittills lyssnat på en introduktionsföreläsning, laddat ner läsanvisningar och instuderingsfrågor, plöjt en massa smaskig lagtext och idag så var det PROV. Eller egentligen var deadline inte förrän om en vecka, men det finns ju ingen anledning att skjuta upp saker i onödan, så jag gjorde provet redan idag. Hade ett fel och kände mig hyfsat nöjd. Sen visade det sig att man fick göra om provet hur många gånger som helst, så då var det ju inte riktigt samma fest längre. Gjorde om och fick alla rätt bara för att man ska vara Doktig Tjaj hela tiden.

Den andra kursen däremot. GRUNDKURS I PEDAGOGIK. Det är inte så att pulsen går upp direkt, men jag tror att om man tar sig över en mur av rätt tråkig inledning så kan det bli väldigt intressant. Hade dock inte en aning om riktigt hur hög den där inledande tråkmuren var. Lika hög som den uppe i norr i Game of Thrones, minst. Läser just nu en bok som är en del av KURSLITTERATUREN som handlar om vad olika gubbar, till exempel Marx och en massa andra trökmånsar, har för uppfattningar om samhället. Har hittills tagit mig till sidan 25 av 250. Inga läsanvisningar har vi fått heller, så då får man väl anta att man förväntas känna till allt om dessa sömnpiller. ZZZ. Har inte en aning om vad detta har med pedagogik att göra, men det ger sig kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar