onsdag 30 september 2015

Mitt amöboida liv

Det är väl typiskt att när man för en gångs skull har en såkallat ledig kväll när man inte ska iväg och göra en massa, då är man trött som ett djävla AS och orkar inte göra ett dugg? Det är som att så fort man, jag, inte har piskan på sig så blir man, jag, en slö amöba som helst bara vill ligga still och inte ens tänka tanken på celldelning. Eller vad nu amöbor kan tänkas ha på agendan, men det kan väl inte vara så mycket. Tänker jag helt fördomsfullt, och så finns det kanske skitsmarta amöbor som löser världsproblemen på små kickar. Med sina små pseudopodier (som är benämningen på amöbornas rörelseorgan). Men nu tänker jag mig en normaltrög amöba, som mest flyter omkring och inte uträttar så mycket av vikt och värde och som inte funderar ett dugg på meningen med livet, universum och allting. En sån är jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar