onsdag 9 september 2015

Mina djävla vårdkontakter

Har för första gången i mitt liv använt mig av funktionen "Av/omboka tid" i tjänsten "Mina Vårdkontakter". Eftersom jag är en person som inte direkt är överförtjust i att prata i telefon så ä-l-s-k-a-r jag såna där tidsbokningssystem där man inte behöver ringa och prata med nån i en växel, dra sitt lilla ärende, få ett förslag, kolla sin kalender, konstatera att det inte passar, be om en annan tid, konstatera att den inte heller passar och så djävla vidare i all oändlighet och lite till.  Istället: Bara att kolla vilka tider som passar, klicka och så är det bokat och klart. ÄLSKAR DET. När det fungerar.

Riktigt så långt har det inte kommit i "Mina vårdkontakter", utan där måste man fortfarande ringa för att boka en tid, vilket grämer mig. Fast med tanke på hur vissa springer till läkare så fort de har en sticka i fingret så hade väl ett sånt där självbokningssystem blivit okynnesfullbokat på nolltid, så det kanske ändå är bäst att det blir uppstyrt av nån sträng sköterska som säger till de klenaste att de ska ta en Alvedon och gå och lägga sig. Men man kan avboka tider! Det gjorde jag i måndags, men alltså: NJA. Jag trodde att man skulle logga in, få se när man har sin tid och sedan klicka på någon "avbeställ/ändra tid"-knapp, men inte då. Istället fick man fylla i namn och personnummer och sedan SJÄLV skriva in vilken tid man hade hos vem och dessutom skriva varför man inte ville ha en ny tid. Jaha, då gjorde jag det, och sen trodde jag att man skulle få någon slags bekräftelse, men det fick jag inte, och när jag ett par dagar senare loggade in på "Mina vårdkontakter" så stod det att ärendet var under bearbetning. JAMEN HUR DJÄVLA SVÅRT KAN DET VARA? Eftersom jag inte ville åka på att betala för uteblivet besök så fick jag ju lik förbannat ringa vårdcentralen, sitta i evighetslång telefonkö och sedan avboka tiden, som tydligen visst hade blivit avbokad, men någon bekräftelse hade jag ju inte fått och PRAO-eleven som svarade i telefonen "kunde inte så mycket om "Mina Vårdkontakter" så att hen kunde svara på varför jag inte fått någon bekräftelse alternativt hur lång tid det brukade ta att "bearbeta" en avbokning.

Alltså fick jag först lägga tid på att logga in och skriva en massa PLUS att jag fick ringa och sitta i telefonkö för att sedan prata med en fysisk person för att bekräfta avbokningen, så väldigt oklart vad som skulle bli smidigare av det här.  Nä, "Mina vårdkontakter". Det här duger fan i mig inte. Och hör sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar