tisdag 29 september 2015

Längtan efter Harry P.

Kan ju inte påstå att den magiska mån-måndagen blev så speciellt magisk. Det var bara en rätt så vanlig måndag med arbete och slit och räkningar och disk. Så djävla spännande liv har man ju inte, menar jag. Kände ett ologiskt sug efter att se Harry Potter bara för att det kändes höstigt och ruggigt. Riktigt Harry Potter-väder, när man tänder en brasa och gottar ner sig i soffan med en filt och kollar på Den flammande bägaren eller något i den stilen. Det löjliga är att jag har inte sett de senaste filmerna, eller ens läst de två sista böckerna. Tyckte den sista filmen jag såg, halvblodsprinsen, var så djävla deppig på något vis. Det kan ju liksom inte vara kul att vara ungdom och ha ansvar för att hela världens samlade ondska hålls i schack. Och sen blir det så löjligt när de samtidigt plötsligt ska börja flamsa runt med tjejer à la amerikansk high school-film när Voldemort sitter bara en trollformel bort och smider djävulska planer på att ta över hela världen. Nä, det var roligare när de var mindre, Harry och Ron och Hermione och dom. Alternativt: när inte Voldemort var så ond. Eller ond har han väl varit hela tiden, men när han inte hade så mycket krafter.  Det finns  väl tillräckligt med elände i världen ändå, kan man ju tycka. Men vilket år som helst ska jag ta tag i detta. Ja, att se de sista filmerna alltså. All världens ondska kan jag dessvärre inte göra så mycket åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar