torsdag 13 november 2014

Ogilla!

Ni vet när man vaknar till och den första tanken som korsar utrymmet mellan öronen är Herregud vad trött jag är, vilken tur det inte är morgon än och så tittar man på klockan och den är 04.28. Detvillsäga inte ens lönt att somna om (nej, jag snoozar inte, eller i alla fall ytterst sällan. Fattar inte poängen. Det är svinjobbigt att gå upp, men det blir ju liksom inte mindre jobbigt för att man skjuter upp det i nio minuter).

Dagar kan ju börja bättre om man säger. Idag står dessutom städning på dagordningen. Vi har köpt en ny dammsugare, en riktig värsting med ungefär lika många funktioner som Millennium Falcon. Men det är min man som dammsuger i vårt hem, så det faller ingen extra glamour över min torsdag inte. Lite ny teknik kan ju annars pigga upp, men själv har jag bara en dejt med gamla hederliga toaborsten och dammtrasan att se fram emot. ROLIGARE KAN MAN JU HA DET OM MAN SÄGER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar