torsdag 20 november 2014

Knulla i Bangkok

När jag var en ung rebell, ungefär vid samma tidpunkt som Jesus red in i Jerusalem på en åsna, så fanns det en grupp som hette Bad Boo Band. De hade förmodligen fler låtar på sin repertoar, men jag hade bara en, inspelad från det klassiska radioprogrammet Ny Våg, och den lyder om jag minns rätt som följer:

Dom kallar mej fula Olle
Ingen tjej vill vara med mej
Jag brukar sitta ensam hemma
Och drömma om nån schysst tjej
Men vem fan vill ha en svensk tjej?
En discofitta utan hjärna?
Så jag tog flyget, flyget till Bangkok
Jag skulle knulla, knulla i Bangkok
Och jag fick knulla, knulla i Bangkok hela tiden

Men när jag kom hem från Bangkok
Så sa en tjej: Jag ville ju vara med dej
Men nu har du varit i Bangkok och knullat med en annan tjej
Och vem fan vill ha en kille som åker till Bangkok för att knulla?
Så ta du flyget, flyget till Bangkok
Och du kan kan knulla, knulla i Bangkok
Hoppas du får knulla, knulla i Bangkok hela tiden
Så ta du flyget, flyget till Bangkok
Och du kan köpa, köpa din kärlek
Hoppas du får köpa, köpa din kärlek hela tiden

Se det var poesi på hög nivå det, och jag spelar den fortfarande då och då och minns gamla halvgoda stunder med monokassettbandspelare och ljummen folköl. Jaha, och vad är det att blogga om då undrar vän av ordning. Jo, idag har Sverige fått en ny rikspolischef, nämligen Försäkringskassans förre generaldirektör Dan Eliasson. A k a sångaren i Bad Boo Band. Eller de har väl mig veterligen inte gjort så mycket väsen av sig de senaste 30-ish åren, men det har väl sina skäl då för det är nog rätt svårt att göra sån megakarriär och samtidigt stå i replokaler och skråla gamla punkdängor som om det inte fanns någon morgondag.
På Wikipedia beskrivs Dan Eliasson som "en svensk ämbetsman". Ämbetsman, det låter ju som någonting ur Nya Testamentet, men det är väl inte fullt så illa. Rätt långt från Knulla i Bangkok kan man ju i alla fall tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar