onsdag 29 oktober 2014

Så låt det bli höst, vad rör det väl mig?

Igår var det någon form av värmerekord för att vara så sent i oktober. 17 komma någonting grader varmt, sol, blå himmel. OCH JAG VAR SÅ TRÖTT. Släpade mig fram som en zombie på jobbet, satt som en zombie i soffan efter jobbet, orkade inte ens börja kolla på senaste säsongen av The Walking Dead (haha) som jag precis klickat hem med mina flinka små fingrar (på CD-ON, jag fattar inte hur man laddar ner, är aningens för snål för Netflix och orkar inte med all reklam och spam och skit på swefilmer punkt com) eller läsa. Jag bara satt. Orkade inte fixa något att äta, orkade inte tömma diskmaskinen, orkade inte tända i kaminen, orkade för fan inte ens tända lampan. Har dessutom fortfarande inte vant mig vid att det numera är kolsvart ute strax efter fem, och en sak är säker: man blir inte piggare av det.

Idag däremot, är vädret mer höstigt. Mulet, blåsigt, lite ruggigt och nu har det även börjat regna lite smått. En sån här dag som man verkligen borde vilja tillbringa i soffan? Är jag fortfarande en zombie? Svar: nej. Är pigg som en lärka. Okej, det var väl att ta i, men i alla fall: avsevärt piggare än igår. Kommer precis tillbaks från en härlig höstig promenad, ska nu steka samt äta pannkakor. Mmm...höstpromenader. Mmm...pannkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar