söndag 26 oktober 2014

När jag hör ordet kultur så osäkrar jag min ölöppnare

Slöbläddrade runt kanalerna för att se om det fanns något sevärt såhär i helgens sista skälvande timmar, fastnade för en nyazeeländsk film på någon av de där kanalerna som ligger så långt bak i sortimentet att jag nästan aldrig orkar bläddra mig fram till dom, och om filmen stod det att den hade fått en massa pris på filmfestivaler och så. Tänkte att det skulle bli kul att se någonting som inte är förutsägbart och plast och Hollywood, men för helvete vad TRÅKIG den är. Handlar om någon unge som vill bli ledare i en maoristam, men de står mest och ylar en massa ritualtjut och jag fattar ingenting. Så det får väl bli Svenska Hollywoodfruar eller Lyxfällan som får avrunda den här dagen. Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar