torsdag 30 oktober 2014

Hotter than hell/Ur led är tiden

Och i morse var det någon form av värmerekord i köket. Åtminstone så här års. 25 grader var det i köket när jag stolpade ner dit i morse. Nu var det förvisso lite kallare utomhus (2 grader) och vi har utomhusgivare och den var kanske lite väl överentusiastisk då, men ändå. 25 grader kändes mastigt. Hoppas inte pannan har fått något spel. Är lite nervös för pannor sen jag läste The Shining i en känslig ålder. Tror i och för sig inte att vår Viking Bio har sådär jättemycket gemensamt med värmesystemet på Overlook Hotel, men man kan aldrig vara hundraprocentigt säker.

En annan sak som är ur led är klockorna på jobbet. Jag ställde om min lilla skrivbordsklocka i måndags, men den har av någon outgrundlig anledning saktat sig. Klockan på datorn har däremot fortat sig, av någon ännu mer outgrundlig anledning. Rätt tid visar klockan på mobilen, men det är ju rätt bökigt att gräva fram den varenda gång man vill veta om det är dags att gå och fika, typ. Annars får man titta på skrivbordsklockan, datorklockan och räkna ut ett medelvärde = jobbigt. Ställa om datorklockan går inte, eller jo, det går, men den synkas mot någon server i Tjottahejti stup i kvarten så det ändras tillbaks igen. Nu har jag åtminstone ställt om skrivbordsklockan så att den visar som telefonen. Alltid något. Övriga klockor här på jobbet visar för övrigt fortfarande sommartid eftersom ingen har orkat eller haft tid eller lust ställa tillbaks dom på hela veckan. Någon måste ta tag i detta innan vi gör något helt tokigt, som till exempel går hem en timme för tidigt eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar