torsdag 12 november 2009

You shall not pass

Alldeles alldeles strax ska jag avverka dagens tjugo sidor i Tolkiens värld. Det går långsamt framåt, men jag tycker att de har varit i Elronds hus i en hel evighet nu. Jag blir lite matt när jag tänker på att den här boken faktiskt inte alls slutar med att Frodo slantar ner ringen i Mordor och så levde de lyckliga i alla sina dagar allihop (utom Sauron och hans gäng då). Det är ju typ slutet på själva trilogin. Det är långt dit.Det är däremot inte så värst långt kvar av 2009, som är den tidsrymd under vilken jag ska ha tagit mig igenom denna bok.

Jag antar att jag får läsa Sagan om de två tornen år 2010 och Sagan om konungens återkomst 2011 för att få frid i själen. Det är ju fan vad man kan ställa till det för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar