torsdag 12 november 2009

När jag nästan delade säng med Harrison Ford

Ser vi inte på film nuförtiden, undrar säkert vän av ordning. Och nej, det har faktiskt blivit rätt dåligt med det på sista tiden. Härförleden tittade vi på Darjeeling Limited från 2007. När man för en gångs skull ska se något som inte är en dussinproduktion från Hollywood, så blir man desto mer besviken när det visar sig att filmen ifråga är direkt skitdålig. Det var den här. Jag orkar inte ens lägga ner möda på att såga den i ord. Se den inte, säger jag bara. 

Jag antar att jag måste försöka ta mig igenom Star Wars-filmerna någon gång också. Om det bara inte vore så tröttande med dessa rymdljud, det räcker med några minuters eldstrid så ligger jag i djup koma. Om jag flyttade min säng ombord på Millennium Falcon så hade nog mina sömnstörningar varit ett minne blott. Och det hade kanske inte varit så dumt att dela sovrum med Harrison Ford, men det är ju inte aktuellt längre. Jag är väldigt monogam, och det är säkert han också. Eller så är han inte det och då skulle han säkert hålla på och sliska sig med den där prinsessan Leia, så det hade inte blivit en lugn stund. Det är nog bättre att somna på soffan till C3PO:s snusförnuftigheter och R2D2:s elektroniska blippande trots allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar